Stad Gent Overzicht
- advertentiecampagne
- affiches
- campagne
- copy
- creatie & concept
- film
- fotografie
- social media
- strategie
Overlastcampagne alcohol-misbruik bij jongeren
Doelstelling is een vrij choquerende campagne te brengen om jongeren –en meer bepaald de scholieren- te confronteren met hun gedrag bij overmatig alcoholgebruik. Vooral om het binge-drinken –met vaak erg kwalijke gevolgen- een halt toe te roepen. De campagne is absoluut niet onopgemerkt gebleven. Deze aanpak haalde het journaal op één en voorpagina’s met visuals in diverse kranten.
Overlastcampagne alcoholmisbruik volwassenen #situaties
Zatte botten werd de campagnetitel van een erg opvallende campagne in de Stad Gent om het alcoholmisbruik aan te kaarten. Het taboe doorbreken omtrent sensibilisering voor overmatig drankgebruik op het werk, maar ook op publieke plaatsen. Met de Zatte Botten campagne, tonen we daadwerkelijk dat wie te veel drinkt de zaken niet meer naar behoren kan uitvoeren. Ook al is men zich daar vaak niet meer bewust…. Vandaar deze sensibiliseringsactie, om op een opvallende, maar niet belerende manier, deze problematiek aan te kaarten.
Overlastcampagne ondersteuning buurtwerkers
Er is nood aan sterk visueel ondersteunend materiaal om de buurtwerkers in de Stad Gent te helpen bij de informatie en sensibilisering naar anderstalige inwoners van Gent. In deze handige bundel wordt getoond waarom bepaalde zaken ‘kunnen’ en andere dan weer niet, maar vooral ook het waarom wordt ook in beeld gebracht. Een praktische gids voor het sturen van informatie naar anderstaligen.
Overlastcampagne vuurwerk
Jaar na jaar gebeuren er vreselijk ongelukken door het afsteken van vuurwerk door jongeren. Om de erg brede en soms ook anderstalige doelgroep aan te spreken werd een sterk visuele campagne uitgewerkt die niets aan de verbeelding over laat.
Spelen met vuurwerk is spelen met je leven. Met vuurwerk is het snel verknald.